Displaying items by tag: cine δραση

..
..
..

Την Πέμπτη 3 Νοεμβρίου στις 20.15 το ΤΥΠΕΤ (Υμηττού και Πλαταιών) στα Βριλήσσια, θα προβληθεί το ντοκιμαντέρ «Βόρεια Εύβοια, το δεύτερο μέρος του Σχεδίου: "Πάρτι Συνεργειών"». Η προβολή διοργανώνεται από την κινηματογραφική λέσχη Βριλησσίων «Cine-Δράση»

 
Πρόκεται για μια ανεξάρτητη δημιουργία της Νέλλη Ψαρρού και του Ιωάννη ΛαζάρουΟι ερευνητές και σκηνοθέτες του ντοκιμαντέρ θα παραβρίσκονται και θα πάρουν μέρος στη συζήτηση που θα ακολουθήσει την προβολή.

Αναλυτικά η ανακοίνωση της «Cine-Δράση»: 
 
Γιατί καταστράφηκε ένα παραδεισένιο οικοσύστημα, μεγάλο μέρος των καλλιεργειών ενός ευλογημένου τόπου, μαζί με το μέλλον και τα όνειρα των ανθρώπων του; Πώς και το γιατί χάθηκε όλος αυτός ο φυσικός πλούτος, γιατί εξαφανίστηκαν οι πόροι ενός κόσμου που επέλεξε να ζήσει απλά, σε αρμονία με τη φύση. Ποια είναι τα σχέδια εκμετάλλευσής του και, κυρίως, από πότε αυτά ήταν έτοιμα;
 
Τον περασμένο Ιούνιο, με την ευκαιρία της Παγκόσμιας Ημέρας Περιβάλλοντος, το Cine Δράση παρουσίασε το ντοκιμαντέρ «Το σχέδιο» Βόρεια Εύβοια, 1ο Μέρος: 8 δέκατα και αναφορά»*. Την Πέμπτη 3 Νοεμβρίου προβάλλει το 2ο μέρος του ντοκιμαντέρ που έχει τίτλο, «Πάρτι Συνεργειών». ολοκληρώνει την αναφορά στις καταστροφικές πυρκαγιές της Εύβοιας. Στο πρώτο μέρος παρουσιάστηκε το «Πώς» κάηκε η Βόρεια Εύβοια τον Αύγουστο του 2021, σύμφωνα με τα όσα είπαν κάτοικοι της περιοχής, όλοι αυτόπτες μάρτυρες των γεγονότων. Στο δεύτερο μέρος διερευνάται μέσα από αναλύσεις, μαρτυρίες και ντοκουμέντα, το «Γιατί» κάηκαν δάση, χωριά, ζώα και καλλιέργειες στην περιοχή. Επίσης γίνεται προσπάθεια να απαντηθεί το ερώτημα αν υπήρξε σχεδιασμός για αυτό τον ολοκληρωτικό χαμό, για τον οποίο θρηνεί όλη η Ελλάδα. Το φιλμ παρουσιάζει σημαντικά ντοκουμέντα που αποδεικνύουν ότι η ολοκληρωτική, από άκρη ως άκρη, καταστροφή αφέθηκε να συμβεί, ενώ το σχέδιο για την «αποκατάσταση» των καμένων ήταν ήδη έτοιμο στις 14 Αυγούστου 2021. Υπενθυμίζουμε ότι η πυρκαγιά τέθηκε υπό έλεγχο στον κύριο όγκο της στις 13/8, με σημαντικές αναζωπυρώσεις να γίνονται όλον τον μήνα.
Και όπως αναφέρουν οι συντελεστές του ντοκιμαντέρ:
«Αποφασίσαμε να καταγράψουμε τα γεγονότα απευθυνόμενοι σε αυτούς που τα έζησαν, τους ανθρώπους που τα έβαλαν με τις φλόγες και έσωσαν τα χωριά τους. Αποφασίσαμε να καταγράψουμε και να μεταφέρουμε την αλήθεια αυτών των ανθρώπων και στους υπόλοιπους από μας, ώστε η μνήμη να διατηρηθεί πριν η προπαγάνδα υπερνικήσει. Με την κάμερα στο χέρι (κυριολεκτικά), ταξιδεύουμε στα γνώριμα μέρη της παιδικής μας ηλικίας και καταγράφουμε το πως οι αναμνήσεις μιας ζωής ντύθηκαν τα χρώματα του πένθους. Με σφίξιμο στην καρδιά, διαπιστώνουμε ότι κάποιοι έχουν αποφασίσει πως αυτή η ομορφιά, αυτός ο τρόπος ζωής, δεν πρέπει να αναβιώσει. Όμως, ο κόσμος της Βορείου Ευβοίας δεν έχει πει ακόμη την τελευταία του λέξη. Είμαστε εδώ για να σας μεταφέρουμε τη φωνή του, τα συναισθήματα, την αγωνία του, την εμπειρία και τους φόβους του. Δεν θα αναλωθούμε σε μία προσπάθεια ανάδειξης της καλλιτεχνικής αξίας ενός ακόμη ντοκιμαντέρ, με ειδικευμένους εικονολήπτες, ηχολήπτες, υπεύθυνους επικοινωνίας κλπ, παρόλο που δεν υποτιμούμε καθόλου την αξία μιας τέτοιας δουλειάς. Απλώς, ο στόχος μας σήμερα είναι όσο γίνεται πιο γρήγορα πριν το πέπλο της λήθης σκεπάσει τα γιατί των ανθρώπων, να μεταφέρουμε αυτούσια και αυθεντικά τα γεγονότα σε ένα ζωντανό ντοκουμέντο».
*Όποιος δεν μπόρεσε να παρακολουθήσει την προβολή του 1ου μέρους, μπορεί να το δει στο YouTube, όπου διατίθεται ελεύθερα εδώ:
Εδώ το trailer του 2ου μέρους: https://www.youtube.com/watch?v=lDZXMQJyoTg
 
Published in Βριλησσίων
Tagged under
Πέμπτη, 13 Οκτωβρίου 2022 15:26

Το Cine Δράση πάει θέατρο

..
..
..

 

Tην Κυριακή 30 Οκτωβρίου στις 21.15 η Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine-Δράση θα παρακολουθήσει τη θεατρική παράσταση «Σφαγείο του έρωτα» στο «Σύγχρονο Θέατρο» (Ευμολπιδών 45, σταθμός ΜΕΤΡΟ «Κεραμεικός»).

Κόστος συμμετοχής: 15 ευρώ
Δηλώσεις συμμετοχής στα τηλέφωνα: 2111165797 6977627997

Λίγα λόγια για το έργο


Το έργο βασίζεται στο «Αίμα της Αγάπης» του Παντελή Μπουκάλα, παρουσιάζεται σε σκηνοθεσία Θοδωρή Γκόνη και δραματουργία του ίδιου και των Ελένη Στρούλια και Ανδρέα Ανδρέου. Συμμετέχουν έξι ταλαντούχοι νέοι τρεις ηθοποιοί οι Αναστασία-Ραφαέλα Κονίδη, Χάρης Χαραλάμπους-Καζέπης, Αναστασία Χατζάρα και τρεις μουσικοί οι Αθηνά Λαμπίρη, Τάσος Μισυρλής, Δημήτρης Χατζηζήσης. Στη διάρκεια της παράστασης οι ηθοποιοί δίνουν τον λόγο στους μουσικούς, σε ένα διάλογο με πρόζα και τραγούδια, μια καλοκαρδισμένη θεατρική σύνθεση που αναπτύσσεται αβίαστα και με γοργό ρυθμό. Τα κείμενα προέρχονται από τη δημοτική ποίηση, από παραμύθια και δοκίμια πάνω στις σχέσεις των φύλων. Μέσα στο φωτισμένο κάδρο από νέον που θα ταίριαζε σε μουσική σκηνή, «Το σφαγείο του έρωτα» δανείζεται στοιχεία από διαφορετικά είδη θεάματος και σπρώχνει το θεατή, άλλοτε με χιούμορ και άλλοτε με σκληρότητα και πόνο, στην επικράτεια του πόθου και του πάθους.

Ο έρωτας ή ο θάνατος βρίσκεται στο επίκεντρο αυτού του έργου; Είναι η ανδρική παραφορά, η γυναικεία απιστία ή οι παραδοσιακές κοινωνικές αντιλήψεις που μετατρέπουν εκείνον σε θύτη κι εκείνη σε θύμα; Εντέλει, όλα αυτά είναι τόσο παλαιά, τόσο ελληνικά όσο η δημοτική μας ποίηση ή τόσο σύγχρονα όσο οι στίχοι της ροκ μουσικής που ακούμε, ή οι λέξεις των αστυνομικών ρεπορτάζ που διαβάζουμε; «Άφθονο και ακατάσχετο ρέει το αίμα στην επικράτεια του έρωτα, όπως το γεωγραφεί η δημοτική ποίηση, από τις παραλογές έως το καθαυτό ερωτικό τραγούδι», σημειώνει στη μελέτη του για τη δημοτική ποίηση ο Παντελής Μπουκάλας. Στη μελέτη «Αίμα της αγάπης» (εκδόσεις Άγρα) –με υπότιτλο «Ο πόθος και ο φόνος στη δημοτική ποίηση»– ο δημοσιογράφος και βραβευμένος ποιητής συνεχίζει την έρευνά του πάνω στο δημοτικό τραγούδι και στις επώνυμες διακλαδώσεις του, κινούμενος εδώ στην «επικράτεια του έρωτα», που είναι «κατακόκκινη από το αίμα που ρέει εντός της άφθονο και ακατάσχετο».

Η ταυτότητα του έργου «Το σφαγείο του Έρωτα»

Σκηνοθεσία: Θοδωρής Γκόνης

Δραματουργία: Θοδωρής Γκόνης, Ελένη Στρούλια, Ανδρέας Ανδρέου.

Παίζουν: Αναστασία-Ραφαέλα Κονίδη, Χάρης Χαραλάμπους-Καζέπης, Αναστασία Χατζάρα

Μουσικοί επί σκηνής: Αθηνά Λαμπίρη, Τάσος Μισυρλής, Δημήτρης Χατζηζήσης

Μουσική: Φώτης Σιώτας

Σκηνικά: Ελένη Στρούλια

Κοστούμια: Ματίνα Μέγκλα

Φωτισμοί: Σεμίνα Παπαλεξανδροπούλου

Συνεργάτης σκηνοθέτης: Ανδρέας Ανδρέου

Βοηθός σκηνογράφος: Ζαΐρα Φαληρέα

Δείτε ακόμα: Σεπόλια: Συγκέντρωση αλληλεγγύης στη 12χρονη – Συνθήματα στο μαγαζί του Η. Μίχου

Published in Βριλησσίων
Tagged under

..
..
..

Με ένα πρωτότυπο αφιέρωμα στον Ζαν Λικ Γκοντάρ που περιλαμβάνει πολύ σινεμά και λίγα λόγια συνεχίζει τις χειμερινές προβολές το Cine Δράση την Πέμπτη 22 Σεπτεμβρίου στις 8:15’μμ, στο ΤΥΠΕΤ . Θα προβληθούν αποσπάσματα από τις ταινίες «Με κομμένη την Ανάσα», «Ζούσε τη Ζωή της», «2 ή 3 Πράγματα που Ξέρω για Αυτήν», «Ένα Σαββατοκύριακο» και θα υπάρξει συζήτηση γύρω από τη ζωή και το έργο του.

Jean-Luc Godard: Ο επαναστάτης σκηνοθέτης, ποιητής και Φιλόσοφος της Nouvelle Vague. Ο Φιλέλληνας
 
Ο Ζαν-Λικ Γκοντάρ υπήρξε ο ποιητής του γαλλικού και παγκόσμιου σινεμά, ο επαναστάτης με την αριστοκρατική καταγωγή, ο σκηνοθέτης που διάβαζε το φως πίσω από τα χρώματα, ο άνθρωπος που έχει κάνει την περίφημη δήλωση «Κάνω ταινίες με αρχή, μέση και τέλος, αλλά όχι απαραίτητα με αυτή την σειρά…», μα πάνω απ’ όλα εκείνος που είδε στο σινεμά μια προοπτική που ξεπέρασε το στείρο νόημα της μονοσήμαντης θέασης.
 
Γεννήθηκε στο Παρίσι το 1930. Πέρασε τα παιδικά του χρόνια μεταξύ Γαλλίας και Ελβετίας. Λίγο μετά την ενηλικίωση του μετακομίζει μόνιμα πλέον στο Παρίσι για να παρακολουθήσει μαθήματα εθνολογίας στη Σορβόννη. Στις συχνές επισκέψεις του στην Ταινιοθήκη θα γνωρίσει και θα συναναστραφεί τους Κλοντ Σαμπρόλ, Φρανσουά Τρυφώ, Ερίκ Ρομέρ και Ζακ Ριβέτ και μαζί θα στελεχώσουν μετέπειτα το κίνημα της νουβέλ βαγκ. Το 1952 δίνει τα πρώτα του άρθρα στο θρυλικό περιοδικό «Les cahiers du cinéma», όπου εγκαινιάζει ένα σχεδόν λυρικό είδος κριτικής-παρουσίασης, μέσα από το οποίο κατακεραυνώνει το Χόλυγουντ και αποκαθηλώνει την μπουρζουαζία του κινηματογράφου, που σύμφωνα με την άποψη του ευνουχίζει τον δημιουργό, και καθιστά άχρηστη την προς πάσα κατεύθυνση κριτική αντίληψη που θα είχε την δυνατότητα να αναπτύξει το κοινό.

Οι ταινίες του δεν έχουν θεματικό περιεχόμενο πέρα από τον ίδιο τον κινηματογράφο και τον τρόπο του να χειρίζεται τα πράγματα. Είναι ταινίες έρευνας με τη μορφή θεάματος, που σαν στόχο έχουν να αποκαλύψουν, όπως είπε κάποτε ο ίδιος, «την κρυμμένη πλευρά του παγόβουνου». Έντονα επηρεασμένος από τους Ζαν Ρενουάρ, Νίκολας Ρέι, Ρομπέρ Μπρεσόν, Ρομπέρτο Ροσελίνι και Ζαν Ρους θα βάλει εξαρχής την προσωπική του ζωή στις ταινίες του αλλά και θα δείξει ότι στον κινηματογράφο «όλα επιτρέπονται»: αυτοσχεδιασμός, κάμερα στο χέρι, αυτοαναφορικότητα, δοκιμιογραφικός λόγος, παράθεση λογοτεχνικών και φιλοσοφικών κειμένων. Το σινεμά μετατρέπεται έτσι σε ένα νέο είδος μουσείου, που λειτουργεί ως παρακαταθήκη ιστορικών γεγονότων και μαρτυριών.

Σε αυτό το πνεύμα, το 1960, θα γυρίσει την πρώτη του μεγάλου μήκους ταινία, το πρωτοποριακό «Με κομμένη την ανάσα», με την οποία εγκαινιάζεται το κίνημα της νουβέλ βαγκ που σύμφωνα με τον ίδιο, ορίζεται από «τη θλίψη, τη νοσταλγία για τον κινηματογράφο που έπαψε πια να υπάρχει, καθώς και από την καινούρια σχέση μεταξύ μύθου και πραγματικότητας». Οι ταινίες του από την πρώτη ως την τελευταία το «Αποχαιρετισμός στη γλώσσα» (2015) άσκησαν τεράστια επιρροή στον παγκόσμιο ανεξάρτητο κινηματογράφο και σε πλήθος εικαστικών τεχνών.

Υπήρξε πάντα δραστήριος πολίτης. Κανείς δεν μπορεί να τον κατηγορήσει ότι αδιαφόρησε για τα κοινά. Σχεδόν όλες οι ταινίες του είναι κοινωνικά σχόλια πάνω σε μικρά ή μεγαλύτερα προβλήματα. Οι Έλληνες αναγνωρίσαμε στο πρόσωπο του έναν καλό φίλο όταν το 2010, στις αρχές της κρίσης που μας ταλαιπωρεί ακόμα, έκανε την περίφημη δήλωση του σύμφωνα με την οποία η Ευρώπη χρωστάει στην Ελλάδα και όχι το αντίστροφο. Δεν χρωστάει συμβολικά, αλλά κυριολεκτικά χρωστάει εκατομμύρια λόγω της πολιτιστικής, πνευματικής κληρονομιάς της.
 
"Αντίο Ζαν Λικ,
δεν θα περάσουμε άλλο «Weekend» μαζί σου, αλλά θα προσφεύγουμε σε σένα πάντα όταν θέλουμε να δούμε καλές ταινίες ή να διαβάσουμε όμορφα πράγματα για το σινεμά" καταλήγει το Cine Δράση. 

Δείτε ακόμα: 24ωρη απεργία στα ΜΜΜ - "Ιδιωτικοποιούν τις δημόσιες συγκοινωνίες" δηλώνουν οι εργαζόμενοι
Published in Βριλησσίων
Tagged under

Θέλετε να λαμβάνετε τις σημαντικότερες ενημερώσεις;

Please enable the javascript to submit this form

Συνεντεύξεις

Ν. Μπαρμπουνης: Φτωχά τα συμπεράσματα του συνεδρίου - Περιμέναμε περισσότερες παροχές
Ν. Μπαρμπουνης: Φτωχά τα συμπεράσματα του συνεδρίου - Περιμέναμε περισσότερες παροχές
Δείτε όλες τις συνεντεύξεις

Εκδηλώσεις

Άνοιξαν οι πύλες του ΙΡΙΔΑ VISIONS - Μέρες πολιτισμού Πανεπιστημιακής Λέσχης Ε.Κ.Π.Α
Άνοιξαν οι πύλες του ΙΡΙΔΑ VISIONS - Μέρες πολιτισμού Πανεπιστημιακής Λέσχης Ε.Κ.Π.Α
Δείτε όλες τις εκδηλώσεις

Παρασκήνιο

"Είμαι και εγώ εδώ, δεν είσαι μόνος σου"
"Είμαι και εγώ εδώ, δεν είσαι μόνος σου"
Δείτε το παρασκήνιο