To «Πέντε Εύκολα Κομμάτια» είναι μια από τις καλύτερες αμερικανικές ταινίες, ένα αριστούργημα σπαρακτικής έντασης. Το φιλμ καθιέρωσε τον σκηνοθέτη και συν-σεναριογράφο Bob Rafelson ( Ο Ταχυδρόμος Χτυπάει Πάντα Δυο Φορές) ως μια από τις ηγετικές μορφές του Αμερικανικού Νέου Κύματος, έβγαλε τον Jack Nicholson από την ανωνυμία και τον μετέτρεψε σε θρύλο. Αφορά βασανισμένο και ανασφαλή έναν άνδρα, εγκλωβισμένο ανάμεσα σε επαγγέλματα, πρόσωπα, φιλοδοξίες, κοινωνικές τάξεις. Έναν ιδιόρρυθμο χαρακτήρα συναισθηματικά ανώριμο που χτίζει ζωές και δραπετεύει από αυτές, καθώς σε καμία δεν αισθάνεται άνετα και κάποιες συνέπειες δεν μπορούν να αντιμετωπιστούν. Μπορεί να διευκολύνει να παίξει στο πιάνο τα πέντε δυσκολότερα κομμάτια που γράφτηκαν γι' αυτό το όργανο, αλλά αδυνατεί να βρει τρόπους επικοινωνίας, ακόμα και για τα πιο απλά και καθημερινά πράγματα καθώς αρνείται κάθε δέσμευση, ένταξη σε φόρμες, αποδεκτές συμπεριφορές και συμβιβασμούς.
Αμερική δεκαετία του '70.Στο φόντο του πολέμου του Βιετνάμ, των ναρκωτικών, της σεξουαλικής απελευθέρωσης και της διαρκώς αυξανόμενης επιθυμίας κυρίως των νέων ανθρώπων για ελευθερία και αυτοδιάθεση, ο πιανίστας κλασικής μουσικής Robert (Μπόμπι) Eroica Dupea, (το μεσαίο όνομα του προέρχεται από την 3η «Ηρωική» Συμφωνία του Μπετόβεν), που γεννήθηκε και μεγάλωσε σε μια αστική οικογένεια με μουσική παράδοση και μουσική παιδεία, έχει εγκαταλείψει την οικογένεια του και τη μουσική. Ζει και εργάζεται σε μια εξέδρα πετρελαίου στη Νότια Καλιφόρνια. Περνά τον ελεύθερο χρόνο του σαν αληθινός προλετάριος με περιορισμένες δυνατότητες και περιορισμένα όνειρα. Κατοικεί σε μοτέλ δίπλα σε αυτοκινητόδρομους, παίζει μπόουλινγκ και συζεί με τη Ραγιέτ, μια όμορφη, αλλά ακαλλιέργητη σερβιτόρα την οποία απατά σε κάθε ευκαιρία. Τίποτα δεν προδίδει ότι προέρχεται από έναν άλλο κόσμο, εκτός ίσως από το γεγονός ότι στη διάρκεια ενός μποτιλιαρίσματος πηδά σε ένα φορτηγό και παίζει στο πιάνο που βρίσκεται στην καρότσα του ένα κομμάτι του Σοπέν. Όταν μαθαίνει από τον φίλο του Έλτον ότι η Ραγιέτ είναι έγκυος, ο φόβος τον παραλύει. Οι ευθύνες που δημιουργεί η νέα κατάσταση, οι πιέσεις του Έλτον «να παντρευτεί και να νοικοκυρευτεί» τον φέρνουν σε απόγνωση. Και απομακρύνεται εγκαταλείποντας και την κοπέλα και τη ζωή του ως προλετάριος.
Από την, επίσης πιανίστρια, αδελφή του μαθαίνει για τη σοβαρή ασθένεια του πατέρα τους, μιας μουσικής ιδιοφυίας και ξεκινά το ταξίδι επιστροφής στο πατρικό του. Στο αρχοντικό της οικογένειας θα συναντήσει το βιολιστή αδελφό του και τη μνηστή του, Κάθριν. Η έλξη που νοιώθει για αυτήν είναι αμοιβαία, αλλά δεν είναι αρκετή για να του χαρίσει την γαλήνη. Αντίθετα όσα συμβαίνουν στο πατρικό σπίτι, οι άκαρπες προσπάθειες να επικοινωνήσει με τον πατέρα του, ο οποίος ποτέ δεν πίστεψε στις μουσικές του ικανότητες, η εκλεπτυσμένη ειρωνεία με την οποία τον αντιμετωπίζει ο αδελφός του, η άνευ όρων αγάπη της αδελφής του και οι πιέσεις της να τα βρει με τον εαυτό του και τον πατέρα τους, η εξουθενωτική γοητεία που ασκεί επάνω του η Κάθριν, η ξαφνική και αταίριαστη εμφάνιση της Ραγιέτ τον αποσταθεροποιούν. Άνθρωπος που ποτέ και πουθενά δεν νοιώθει άνετα με τους άλλους, αισθάνεται ότι απογοήτευσε και πάλι τους γύρω του και για μια ακόμα φορά θα δραπετεύσει από αυτήν όπως και από όλες του τις ζωές, ακολουθώντας μια διαδρομή που μπορεί να μην βγάζει πουθενά, απλά σε αυτή τη δεδομένη στιγμή τον απομακρύνει από τις δύσκολες καταστάσεις.
Στο «Five Easy Pieces» ο Bob Rafelson δημιουργεί ιδιαίτερους, πολύπλοκους χαρακτήρες, κινητοποιώντας το ενδιαφέρον του θεατή για αυτούς και τις δραστηριότητες τους. Χαρακτήρες που μένουν στη μνήμη μας, γιατί είναι τόσο ολοκληρωτικά ίδιοι, κολλημένοι, άποροι, γενναίοι στη μοναξιά τους. Ο Jack Nicholson υποδύεται τον Μπόμπι με την ίδια θαυματουργή αυθαιρεσία που ενσάρκωσε τον «Easy Rider» κάνοντας τον Robert Eroica Dupea έναν από τους πιο αξέχαστους χαρακτήρες αμερικανικών ταινιών. Δεν είναι όμως ο Nicholson η μόνη ανακάλυψη της ταινίας. Στους δεύτερους ρόλους οι Karen Black, Lois Smith, Susan Anspach είναι άψογοι αν και χωρίς μεγάλη πείρα στον κινηματογράφο. Η φωτογραφία είναι του Ούγγρου Laszlo Kovacs που είχε φωτογραφίσει επίσης το «Easy Rider» και στην πορεία εξελίχθηκε σε έναν από τους καλύτερους οπερατέρ. Το μεγαλύτερο όμως προτέρημα του φιλμ είναι το σενάριο των Rafelson και Carole Eastman, που σε αντίθεση με τα ως τότε καθιερωμένα ενδιαφερόταν λιγότερο για την πλοκή και περισσότερο για τους χαρακτήρες και τις συμπεριφορές τους, επέτρεπε παρακάμψεις και παρεκβάσεις και κυρίως αδιαφορώντας για τον χρυσό κανόνα του happy end εξασφάλισε ένα τέλος που κανείς δεν μπορούσε να προεξοφλήσει.
Το «Πέντε Εύκολα Κομμάτια» ήταν υποψήφιο για τέσσερα Όσκαρ (Καλύτερης Ταινίας, Καλύτερου Πρωτότυπου Σεναρίου, Α' Ανδρικού και Β' Γυναικείου Ρόλου), αλλά διακρίθηκε μόνο στα βραβεία των Ενώσεων Κριτικών, ενώ η Karen Black κέρδισε Χρυσή Σφαίρα για την ερμηνεία της στο ρόλο της Ραγιέτ.
ΗΠΑ, Δραματική, 1970. Διάρκεια: 98’. Σκηνοθεσία: Bob Rafelson. Σενάριο: Carole Eastman, Bob Rafelson. Πρωταγωνιστούν: Jack Nikolson, Karen Black, Lois Smith, Susan Anspach.
Οι καλοκαιρινές προβολές του Σινε-Δράση γίνονται κάθε Πέμπτη, από τον Ιούλιο μέχρι τον Σεπτέμβριο, στις 9:00 το βράδυ στο 2ο Γυμνάσιο Βριλησσίων (Ταϋγέτου και Ξάνθης). Την Πέμπτη 11 και 18 Αυγούστου δεν θα πραγματοποιηθούν προβολές. Ο μαγικός κόσμος του κινηματογράφου επανέρχεται στην οθόνη του 2ου Γυμνασίου την Πέμπτη 25 Αυγούστου.
Καλές Διακοπές!
Κινηματογραφική Λέσχη Βριλησσίων Cine – Δράση
Από το γραφείο επικοινωνίας της Περιφέρειας Αττικής εκδόθηκε η παρακάτω ανακοίνωση:
Με 2 ακόμη σύγχρονα απορριμματοφόρα συλλογής βιοαποβλήτων και καφέ κάδους ειδικής ανακύκλωσης ενισχύθηκε σήμερα ο Δήμος Βριλησσίων στο πλαίσιο του δεύτερου κύκλου διανομής ειδικού εξοπλισμού συλλογής βιοαποβλήτων και ανακυκλώσιμων υλικών από την Περιφέρεια Αττικής. Ο νέος εξοπλισμός έρχεται να ενισχύσει τον στόλο του δήμου ο οποίος ήδη σημειώνει σημαντικές επιδόσεις στην ανακύκλωση και τη διαχείριση απορριμμάτων. Ο εξοπλισμός ανακύκλωσης διανέμεται με χρήματα που αντλεί η Περιφέρεια από ευρωπαϊκά κυρίως προγράμματα χωρίς καμία επιβάρυνση σε δήμους και πολίτες.
Την παράδοση του εξοπλισμού στον Δήμαρχο Ξ. Μανιατογιάννη πραγματοποίησε ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης συνοδευόμενος από τον Αντιπεριφερειάρχη Πολιτικής Προστασίας, Περιβάλλοντος και Πρόεδρο του Ειδικού Διαβαθμιδικού Συνδέσμου Νομού Αττικής (ΕΔΣΝΑ) Β. Κόκκαλη, την Αντιπεριφερειάρχη Βόρειου Τομέα Λ. Κεφαλογιάννη και τον Αντιπεριφερειάρχη Μεταφορών Β. Γιαννακόπουλο. Στη διαδικασία παράδοσης – παραλαβής παραβρέθηκαν επίσης ο Αντιδήμαρχος Περιβάλλοντος, Βιώσιμης Ανάπτυξης και Ψηφιακών Εφαρμογών Α. Μαυραγάνης και υπηρεσιακά στελέχη.
Διαβάστε κι αυτό: Έρχεται ο καύσωνας - Σε ποιες περιοχές θα φτάσει τους 40 βαθμούς
Ο Περιφερειάρχης Αττικής Γ. Πατούλης κατά τη διάρκεια της παράδοσης του εξοπλισμού, εξέφρασε την ικανοποίησή του για την πρόοδο στη διαδικασία διανομής, αλλά και την άριστη συνεργασία με τους δήμους της Αττικής. Μεταξύ άλλων δήλωσε:
«Σήμερα ενισχύουμε με εξοπλισμό συλλογής βιοαποβλήτων έναν δήμο που έχει πρωτεύσει στη διαχείριση των απορριμμάτων και στα ζητήματα της ανακύκλωσης, το δήμο Βριλησσίων, με έναν δήμαρχο που έχει δείξει ιδιαίτερη ευαισθησία στα ζητήματα του περιβάλλοντος, τον Ξένο Μανιατογιάννη. Θέλω να τον συγχαρώ για ό,τι έχει κάνει και να επισημάνω ότι η συνεργασία της αυτοδιοίκησης πρώτου και δεύτερου βαθμού συμβάλλει στην βελτίωση της ποιότητας ζωής των πολιτών και δημιουργεί τις προϋποθέσεις για ένα καλύτερο μέλλον. Περιφέρεια Αττικής και ΕΔΣΝΑ συμβάλλουμε με όλες μας τις δυνάμεις προκειμένου να ενισχυθούν οι δήμοι με υπερσύγχρονα απορριμματοφόρα και εξοπλισμό προκειμένου να ενισχυθεί το πρόγραμμα συλλογής βιοαποβλήτων. Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος παραδίδουμε σήμερα δύο υπερσύγχρονα απορριμματοφόρα συλλογής βιοαποβλήτων και καφέ κάδους στο δήμο Βριλησσίων με στόχο να εντείνει ακόμα περισσότερο τη δράση του. Είμαι σίγουρος ότι ως ένας από τους δήμους που πρώτευσαν στην ανακύκλωση κατά το προηγούμενο έτος θα συνεχίσει να σημειώνει θετικές επιδώσεις και το 2022. Με συμμάχους τους δημότες θα συμβάλει στη συνολική προσπάθεια μας για μια πράσινη Περιφέρεια. Μια Περιφέρεια πρότυπο που δε θα θάβει τα σκουπίδια της και θα βοηθήσει στη δημιουργία ενός καλύτερου μέλλοντος για τα παιδιά μας».
Διαβάστε κι αυτό: Κλιματιζόμενη αίθουσα λόγω καύσωνα στον Δήμο Βριλησσίων
Από την πλευρά του ο Δήμαρχος Βριλησσίων Ξ. Μανιατογιάννης δήλωσε:
«Μετά από την πρωτιά που καταφέραμε και ευχαριστούμε πάρα πολύ για όλη την προσπάθεια που έχει γίνει, το επιστέγασμα είναι αυτά τα απορριμματοφόρα από πλευράς της Περιφέρειας Αττικής. Να πούμε ένα μεγάλο ευχαριστώ. Η φιλοσοφία μας για τη διαχείριση απορριμμάτων και την κυκλική οικονομία συνεχίζεται και οι ευθύνες είναι ακόμα μεγαλύτερες. Παρά τις όποιες διαφορετικές απόψεις έχουμε με τον Περιφερειάρχη πάνω σε κάποια θέματα διοίκησης και λειτουργίας, είμαστε εδώ γιατί πιστεύουμε στην ίδια φιλοσοφία και θέλουμε να λύνουμε τα προβλήματα προς όφελος των δημοτών. Ευχαριστούμε για την όλη προσπάθεια μέχρι σήμερα και να ξέρετε κύριε Περιφερειάρχα ότι θα συνεχίσουμε τον αγώνα και έχουμε μεγαλύτερη ευθύνη για καλύτερα αποτελέσματα στο μέλλον. Έχουμε κοινό στόχο όπως το περιγράψατε για το 2020 ως έτος ανακύκλωσης στην κυκλική οικονομία, νομίζω ότι τώρα τον πήχη τον ανεβάζουμε από κοινού ακόμα πιο ψηλά. Ευχαριστώ πάρα πολύ».
Επισημαίνεται ότι, τα απορριμματοφόρα και οι καφέ κάδοι, οι οποίοι θα τοποθετηθούν κυρίως σε χώρους υψηλής συγκέντρωσης βιοαποβλήτων, όπως είναι τα υγειονομικά καταστήματα και οι Λαϊκές Αγορές, θα συμβάλλουν στην ανάπτυξη του δικτύου συλλογής μέσω του οποίου επιτυγχάνεται, τόσο η μείωση του όγκου των απορριμμάτων που καταλήγουν στο ΧΥΤΑ, όσο και στην αύξηση των ποσοστών παραγωγής κομπόστ το οποίο θα αξιοποιείται από δήμους και πολίτες.
Από την Τ.Ο. ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝΑΛ Βριλησσίων εκδόθηκε η παρακάτω ανακοίνωση:
Το νομοσχέδιο για το δημόσιο Πανεπιστήμιο, που ευαγγελίζεται κατ’ ευφημισμόν «Νέους ορίζοντες στα ΑΕΙ», αποτελεί ένα ακόμη γρανάζι εφαρμογής της νέο-φιλελεύθερης πολιτικής της Νέας Δημοκρατίας, που εξαναγκάζει τα πανεπιστήμια να λειτουργούν με όρους οικονομικών αγορών και επιχειρηματικών δραστηριοτήτων, μετατρέποντάς τα από φυτώρια μεταλαμπάδευσης γνώσεων, αξιών και ιδεών σε κερδοσκοπικούς οργανισμούς προσέλκυσης χρηματοδοτήσεων.
Το νέο σχέδιο νόμου προτείνει ένα απόλυτα συγκεντρωτικό, ηγεμονικού τύπου, μοντέλο διοίκησης, μη δημοκρατικό, ενώ ανοίγει τον δρόμο για διαπλεκόμενες πρακτικές στην εκλογή των Πρυτάνεων.
Αναγνωρίζει, σκανδαλωδώς, πτυχία Κολεγίων που δεν εμπίπτουν σε κανέναν έλεγχο, υπονομεύει τους φοιτητικούς συλλόγους δημιουργώντας συμβούλια φοιτητών που ελέγχονται από τις εκάστοτε κυβερνήσεις και διοικήσεις των Πανεπιστημίων και εγκαθιδρύει την πανεπιστημιακή αστυνομία, η οποία καθοδηγείται από το εκάστοτε υπουργείο.
Η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας αγνοώντας επιδεικτικά τις έντονες διαφωνίες των Πανεπιστημιακών, των φοιτητών και των κομμάτων της αντιπολίτευσης, οδηγεί το δημόσιο πανεπιστήμιο σε μια δυσοίωνη εποχή αστάθειας και αβεβαιότητας.