Στις 5.30' μ.μ. στο Πολιτιστικό Πολυκέντρο "Ηλέκτρα Αποστόλου" του Δήμου Ηρακλείου Αττικής - Ανακοίνωση του γραφείου επικοινωνίας
Από το γραφείο επικοινωνίας του Δήμου Ηρακλείου Αττικής εκδόθηκε η παρακάτω ανακοίνωση:
Μια ζεστή γιορτή για την Τρίτη Ηλικία διοργανώνει ο Δήμος Ηρακλείου Αττικής σήμερα Τρίτη 18 Οκτωβρίου στις 17.30 στον χώρο του Πολιτιστικού Πολύκεντρου «Ηλέκτρα Αποστόλου» (Κουντουριώτου και Νεότητος) με ελεύθερη, φυσικά, είσοδο και τη συμμετοχή των ΚΑΠΗ του δημοτικού Οργανισμού Προσχολικής Αγωγής και Κοινωνικής Μέριμνας, του ΚΑΠΗ του Ελληνικού Ερυθρού Σταυρού και καλεσμένους τους μουσικούς του Συνδέσμου Κρητών Ηρακλείου Αττικής.
Στον ίδιο χώρο ξεκινά παράλληλη έκθεση ζωγραφικής του Εικαστικού Εργαστηρίου των ΚΑΠΗ του Δήμου, η οποία θα διαρκέσει έως και την Πέμπτη 20 Οκτωβρίου.
«Είναι η πρώτη μεγάλη και ανοικτή γιορτή που κάνουμε μετά την περίοδο των περιοριστικών για την πανδημία μέτρων και για αυτό θέλουμε κοντά μας όλους τους ηλικιωμένους της πόλης. Είναι οι άνθρωποι που στερήθηκαν αυτά τα χρόνια περισσότερο από τον καθένα μας την συντροφιά. Πλέον πρέπει να αναπληρώσουμε αυτές τις χαμένες στιγμές, συνεχίζοντας όμως να έχουμε μια λελογισμένη προσοχή για την προστασία της υγείας τους. Έχουμε ετοιμάσει, λοιπόν, ένα όμορφο απόγευμα για τα μεγάλα παιδιά της πόλης μας, με την βοήθεια των εργαζομένων του ΟΠΑΚΜ και του Συνδέσμου Κρητών τους οποίους ευχαριστώ θερμά», το μήνυμα της προέδρου του Οργανισμού, Μίνας Παναγιωτακοπούλου.
Τρίτη 31 Μαΐου 2022, 8.30 μ.μ. στο Πολιτιστικό Πολύκεντρο Δήμου Ηρακλείου Αττικής «Ηλέκτρα Αποστόλου» (Κουντουριώτου 18 Α & Νεότητος)
Από τον “Άλλο Τόπο Επικοινωνίας και Πολιτισμού” εκδόθηκε η παρακάτω ανακοίνωση:
«Το ξέρω πως καθένας μοναχός πορεύεται στον έρωτα,
μοναχός στη δόξα και στο θάνατο.
Το ξέρω. Το δοκίμασα. Δεν ωφελεί...»
Απόσπασμα από το ποίημα «Η σονάτα του σεληνόφωτος», Κέδρος, 1956
Το σκηνικό ποίημα του μεγάλου μας ποιητή Γιάννη Ρίτσου «Η Σονάτα του Σεληνόφωτος» παρουσιάζεται από τον Άλλο Τόπο Επικοινωνίας και Πολιτισμού, την Τρίτη 31 Μαΐου 2022, 8.30 μ.μ. στο Πολιτιστικό Πολύκεντρο Δήμου Ηρακλείου Αττικής «Ηλέκτρα Αποστόλου» (Κουντουριώτου 18 Α & Νεότητος). Η επιμέλεια της παράστασης ανήκει στη Σοφία Μάνεση. Ερμηνεύουν η Σοφία Μάνεση και ο Δημήτρης Αλιφραγκής, στο πιάνο η Ελένη Μπάρλα, επιμέλεια σκηνικών ο Τάκης Κωστιδάκης. Εισαγωγικό μουσικό θεματικό αφιέρωμα από την Ελένη Μπάρλα (πιάνο) και την Έλενα Μαθιουδάκη (φωνή).
Το 1956, ο Γιάννης Ρίτσος γράφει την πρώτη - και ίσως ωραιότερη - εκτενή ποιητική σύνθεση από τις 17 της «Τέταρτης Διάστασης», που αναδείχθηκε σε ένα από τα πιο αγαπημένα ποιήματα της νεοελληνικής λογοτεχνίας, τη Σονάτα του Σεληνόφωτος, για την οποία και έλαβε το κρατικό βραβείο ποίησης.
Το ποίημα ακολουθεί τα βήματα της “Σονάτας του Σεληνόφωτος” του Μπετόβεν, στην οποία ανήκει και ο τίτλος. Και εκεί παραπέμπει. Η ιστορία επαναλαμβάνεται. Τα προσωπεία αλλάζουν. Ο Μπετόβεν έγραψε τη σονάτα, μουσική πένθιμη, επηρεασμένος από ένα τραγικό γεγονός, την εκτέλεση ενός νέου, μια νύχτα με πανσέληνο, κατά τη διάρκεια του γαλλοπρωσικού πολέμου. Το πρώτο μέρος της (Adagio sostenuto - σε Ντο δίεση ελάσσονα) συνοδεύει άλλωστε την ποιητική εξομολόγηση της Γυναίκας με τα μαύρα,.
Ο ίδιος ο ποιητής προτάσσει του ποιητικού μονολόγου ένα παρενθετικό κείμενο με σκηνικές οδηγίες: «Ανοιξιάτικο βράδυ. Μεγάλο δωμάτιο παλιού σπιτιού. Μια ηλικιωμένη γυναίκα, ντυμένη στα μαύρα, μιλάει σ΄ ένα, Νέο. Δεν έχουν ανάψει φως. Απ’ τα δυο παράθυρο μπαίνει ένα αμείλιχτο φεγγαρόφωτο. Ξέχασα να πω ότι η Γυναίκα με τα Μαύρα έχει εκδώσει δυο – τρεις ενδιαφέρουσες ποιητικές συλλογές θρησκευτικής πνοής. Η Γυναίκα με τα Μαύρα μιλάει στον Νέο».
Ο τίτλος της ευρύτερης συλλογής «Τέταρτη Διάσταση», στην οποία εντάσσεται το ποίημα αναφέρεται σαφώς στην έννοια του χρόνου, έννοια κεντρική για τις περισσότερες ποιητικές συνθέσεις της συλλογής, καθώς το πέρασμα του χρόνου είναι αυτό που στενεύει τα εναπομείναντα περιθώρια ζωής, φέρνει τη φθορά και εν τέλει υποτάσσει τους ανθρώπους.
Οι συνθέσεις της «Τέταρτης Διάστασης» έχουν παρόμοια μορφή, αποτελούν εξομολογητικούς μονολόγους, ηρωικών κυρίως προσώπων από την ελληνική μυθολογία, μπροστά σ’ ένα άλλο άτομο, που παραμένει όμως βουβό. Το πρόσωπο που εξομολογείται αποτελεί ως ένα βαθμό προσωπείο του ίδιου του ποιητή, ο οποίος κάνει αισθητή την πραγματική παρουσία του μόνο στις σκηνοθετικές οδηγίες που συνοδεύουν τις ποιητικές αυτές συνθέσεις.