Displaying items by tag: θιασος συνθηκη

       Έναρξη παραστάσεων: Δευτέρα 23 Μαΐου 2022 στις 9.00’ μ.μ. και για περιορισμένο αριθμό παραστάσεων

 

      Ο Θίασος ΣΥΝ-ΘΉΚΗ παρουσιάζει στο Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν -Υπόγειο (Πεσμαζόγλου 5) την παράσταση «Μια Γυναίκα χωρίς σημασία» του Όσκαρ Ουάϊλντ, σε σκηνοθεσία Κωστή Καπελώνη, από την Δευτέρα 23 Μαΐου.

 

     Ο θίασος ΣΥΝ-ΘΉΚΗ, μετά την πολύχρονη ενασχόλησή του με κοινωνικοπολιτικά έργα και το ανέβασμα με σύγχρονο τρόπο κλασσικών συγγραφέων (Ίψεν, Τσέχωφ, Μίλλερ κα), επιχειρεί μια πρωτότυπη θεατρική προσέγγιση τού έργου τού ανατρεπτικού Ιρλανδού συγγραφέα δίνοντας έμφαση στην πολιτική διάστασή του έργου και στα παράλογα μελοδραματικά θεατρικά μοτίβα του.

 

     Στο έργο παρουσιάζονται οι συναναστροφές εκπροσώπων της άρχουσας αριστοκρατικής τάξης της Αγγλίας, που φλυαρούν, συνδιαλέγονται, ανταλλάσουν ευφυολογήματα, ερωτοτροπούν, αλλά ουδέν συναισθάνονται.

 

    Εδώ και 130 χρόνια ο Όσκαρ Ουάϊλντ αποκάλυψε την κενότητα και την επικινδυνότητα των προσώπων που έγραψαν την ιστορία του 20ου αιώνα και έβαλαν τα θεμέλια για τον αιώνα που ζούμε και κανείς δεν θα πρέπει να είναι ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα…

 

     Σύγχρονος του Τσέχωφ (6 χρόνια μεγαλύτερος και πέθανε τέσσερα χρόνια πριν απ’ αυτόν), με παρόμοια κοινωνική ευαισθησία. Αποκαλύπτουν παθογένειες της κοινωνίας της χώρας τους και των ανθρώπων που ευθύνονται για την άθλια κατάσταση του κόσμου που τους περιβάλλει. Ο ένας με όπλο την συναισθηματική ευαισθησία ημιτονίων και ο άλλος με έναν πνευματικό κυνισμό κορυφαίας λεπτότητας.

 

     Το συγγραφικό έργο του Όσκαρ Ουάιλντ είναι έντονα πολιτικό και ανατρεπτικό, εξ ου και η διώξη και η καταδίκη του.

 

     Ενδεικτικό της πολιτικής ευαισθητοποίησής του είναι ότι υπήρξε ο μόνος λογοτέχνης στην Αγγλία, που υπέγραψε την αίτηση του Μπέρναρντ Σω, για να δοθεί χάρη στους αναρχικούς που είχαν συλληφθεί (και εντέλει εκτελέστηκαν) ως υπεύθυνοι του μακελειού στην πλατεία Χέιμαρκετ στο Σικάγο, στις 4 Μαΐου 1886.

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ:

Μετάφραση: Σουζάνα Χούλια

Σκηνοθεσία: Κωστής Καπελώνης

Σκηνογραφία: Ανδρέας Σαραντόπουλος

Κοστούμια: Άννα Βήχου

Σχεδιασμός φωτισμών: Κωστής Καπελώνης

 

ΠΑΙΖΟΥΝ:

Δέσποινα Πόγκα, Μαρία Μακρή, Γιώργος Κροντήρης, Χρήστος Συριώτης, Πέτρος Πέτρου, Φίλια Δενδρινού, Χρυσάνθη Γεωργαντίδου, Δημήτρης Ζουμπούλης, Σάκης Σιούτης, Μάνος Κωστής.

 

 

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ

 

Το έργο ανεβαίνει σπανίως στην Ελληνική σκηνή.

Ξεχωρίζουν οι παραστάσεις: Το 1939 από την Μαρίκα Κοτοπούλη, σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν και το 1954 από την Κυβέλη, σε σκηνοθεσία Μιχάλη Κακογιάννη.


Κατά τον Μπέρναρ Σω: «Ο Όσκαρ μοιάζει σα να είπε: δε θ’ αγαπήσω κανέναν, θά’μαι βαθιά εγωΐστής· και δε θάμαι μόνον ένας κατεργάρης, αλλά ένα τέρας· και θα μου τα συχωρέσετε όλα. Μ’ άλλα λόγια, τις συμβατικότητές σας θα τις καταντήσω παραλογισμούς, όχι δυσφημώντας τις γραπτώς, αν και θα μπορούσα πολύ καλά να το κάνω —για να πούμε την αλήθεια το έκαμα— αλλά δυσφημώντας τις με τη ζωή και το θάνατό μου.»

 

Ο συγγραφέας και βιογράφος του Πήτερ Ράμπυ, θεωρούσε ότι «ο Ουάιλντ ισορροπούσε ανάμεσα στη διεισδυτική ματιά του Ίψεν και την εμπορική επιτυχία στο Ουέστ Εντ του Λονδίνου, στοχεύοντας το κοινό του με απόκοσμη ακρίβεια».

 

Για την παράσταση παραγγέλθηκε καινούργια μετάφραση, που υπηρετεί την νέα ανάγνωση που επιχειρεί ο θίασος.

 

 

INFO

Θέατρο Τέχνης Καρόλου Κουν -Υπόγειο

Πεσμαζόγλου 5

Τηλ. 210.3228706- 210.3222760

 

Πρεμιέρα: Δευτέρα, 23 Μαΐου 2022

 

Ημέρες και ώρες παραστάσεων:

Δευτέρα 23 Μαΐου 21.00

Τρίτη 24 Μαΐου 21.00

Δευτέρα 30 Μαΐου 21.00

Τρίτη 31 Μαΐου 21.00

Τετάρτη 1η Ιουνίου 21.00

Παρασκευή 3 Ιουνίου 21.00

Σάββατο 4 Ιουνίου 21.00 & 18.00

Κυριακή 5 Ιουνίου 20.00

Δευτέρα 6 Ιουνίου 21.00

Τρίτη 7 Ιουνίου 21.00

Τετάρτη 8 Ιουνίου 21.00

 

Διάρκεια παράστασης: 110΄χωρίς διάλειμμα

 

 

Τιμές εισιτηρίων:

Κανονικό: 14€

Φοιτητικό, κάτω των 25, άνω των 65: 10€

Ατέλειες και Ανέργων: 5€

 

Εισιτήρια προπωλούνται στο: viva.gr

https://www.viva.gr/tickets/theater/mia-gynaika-xoris-simasia/

 

 

Με την Υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού

Published in Θέατρο

          Έναρξη παραστάσεων: Σάββατο 7 Μαΐου 2022 στις 9.00' μ.μ. 

 

         Ο θίασος ΣΥΝ-ΘΉΚΗ, μετά την πολύχρονη ενασχόλησή του με κοινωνικοπολιτικά έργα και το ανέβασμα με σύγχρονο τρόπο κλασσικών συγγραφέων (Ίψεν, Τσέχωφ, Μίλλερ κ.α.), επιχειρεί μια πρωτότυπη θεατρική  προσέγγιση τού έργου τού ανατρεπτικού Ιρλανδού συγγραφέα Όσκαρ Ουάϊλντ «Μια Γυναίκα χωρίς σημασία», σε σκηνοθεσία Κωστή Καπελώνη, δίνοντας έμφαση στην πολιτική διάστασή του και στα παράλογα μελοδραματικά θεατρικά μοτίβα.

Στο έργο παρουσιάζονται οι συναναστροφές εκπροσώπων της άρχουσας αριστοκρατικής τάξης της Αγγλίας, που φλυαρούν, συνδιαλέγονται, ανταλλάσουν ευφυολογήματα, ερωτοτροπούν, αλλά ουδέν συναισθάνονται.

 

        Εδώ και 130 χρόνια ο Όσκαρ Ουάϊλντ αποκάλυψε την κενότητα και την επικινδυνότητα των προσώπων που έγραψαν την ιστορία του 20ου αιώνα και έβαλαν τα θεμέλια για τον αιώνα που ζούμε και κανείς δεν θα πρέπει να είναι ευχαριστημένος από το αποτέλεσμα…

 

        Σύγχρονος του Τσέχοφ (6 χρόνια μεγαλύτερος και πέθανε τέσσερα χρόνια πριν απ’ αυτόν), με παρόμοια διαδρομή. Αποκαλύπτουν και σχολιάζουν κομμάτια της κοινωνίας, που ευθύνονται για την άθλια κατάσταση του κόσμου που τους περιβάλλει. Ο ένας με όπλο την συναισθηματική ευαισθησία ημιτονίων και ο άλλος με έναν πνευματικό κυνισμό κορυφαίας λεπτότητας.

 

        Το συγγραφικό έργο του Ουάιλντ είναι έντονα πολιτικό και ανατρεπτικό, εξ ου και οι διώξεις εναντίον του.

 

        Ενδεικτικό της πολιτικής ευαισθητοποίησής του είναι ότι υπήρξε ο μόνος λογοτέχνης που υπέγραψε την αίτηση του  Μπέρναρντ Σω, για να δοθεί χάρη στους αναρχικούς που είχαν συλληφθεί (και εντέλει εκτελέστηκαν) ως υπεύθυνοι του μακελειού στην πλατεία Χέιμαρκετ στο Σικάγο, στις 4 Μαΐου 1886.

 

Συντελεστές:

 

Μετάφραση: Σουζάνα Χούλια

Σκηνοθεσία:  Κωστής Καπελώνης

Σκηνογραφία: Ανδρέας Σαραντόπουλος

Κοστούμια: Άννα Βήχου

Σχεδιασμός φωτισμών: Κωστής Καπελώνης

 

Ηθοποιοί:

Δέσποινα Πόγκα, Μαρία Μακρή, Γιώργος Κροντήρης,  Χρήστος Συριώτης, Πέτρος Πέτρου, Φίλια Δενδρινού, Χρυσάνθη Γεωργαντίδου,  Δημήτρης Ζουμπούλης,  Σάκης Σιούτης, Μάνος Κωστής

 

 

ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟ ΕΡΓΟ:

 

Το έργο ανεβαίνει σπανίως στην Ελληνική σκηνή.

Ξεχωρίζουν οι παραστάσεις: Το 1939 από την Μαρίκα Κοτοπούλη, σε σκηνοθεσία Καρόλου Κουν και το 1954 από την Κυβέλη, σε σκηνοθεσία Μιχάλη Κακογιάννη.


Κατά τον Μπέρναρ Σω: «Ο Όσκαρ μοιάζει σα να είπε: δε θ’ αγαπήσω κανέναν, θά’μαι βαθιά εγωΐστής· και δε θάμαι μόνον ένας κατεργάρης, αλλά ένα τέρας· και θα μου τα συχωρέσετε όλα. Μ’ άλλα λόγια, τις συμβατικότητές σας θα τις καταντήσω παραλογισμούς, όχι δυσφημώντας τις γραπτώς, αν και θα μπορούσα πολύ καλά να το κάνω —για να πούμε την αλήθεια το έκαμα— αλλά δυσφημώντας τις με τη ζωή και το θάνατό μου.»

 

Ο συγγραφέας και βιογράφος του Πήτερ Ράμπυ, θεωρούσε ότι «ο Ουάιλντ ισορροπούσε ανάμεσα στη διεισδυτική ματιά του Ίψεν και την εμπορική επιτυχία στο Ουέστ Εντ του Λονδίνου, στοχεύοντας το κοινό του με απόκοσμη ακρίβεια».

 

Για την παράσταση παραγγέλθηκε καινούργια μετάφραση, που υπηρετεί την νέα ανάγνωση που επιχειρεί ο θίασος.

 

 

Ταυτότητα παράστασης:

 

Στο Θέατρο ΕΛΕΡ, Φρυνίχου 10, τηλ. 211 73 53 928, 69 57 253 415

Πρεμιέρα: Σάββατο, 7 Μαΐου 2022

Παραστάσεις: Πέμπτη - Κυριακή στις 9 μ.μ.

Διάρκεια παράστασης: 110΄χωρίς διάλειμμα

 

Τιμές εισιτηρίων:

Κανονικό: 14€

Φοιτητικό, κάτω των 25, άνω των 65: 10€

Ατέλειες και Ανέργων: 5€

 

Εισιτήρια προπωλούνται στο viva.gr

 

Με την Υποστήριξη του Υπουργείου Πολιτισμού

Published in Θέατρο

Θέλετε να λαμβάνετε τις σημαντικότερες ενημερώσεις;

Please enable the javascript to submit this form

Συνεντεύξεις

Ν. Μπαρμπουνης: Φτωχά τα συμπεράσματα του συνεδρίου - Περιμέναμε περισσότερες παροχές
Ν. Μπαρμπουνης: Φτωχά τα συμπεράσματα του συνεδρίου - Περιμέναμε περισσότερες παροχές
Δείτε όλες τις συνεντεύξεις

Εκδηλώσεις

Άνοιξαν οι πύλες του ΙΡΙΔΑ VISIONS - Μέρες πολιτισμού Πανεπιστημιακής Λέσχης Ε.Κ.Π.Α
Άνοιξαν οι πύλες του ΙΡΙΔΑ VISIONS - Μέρες πολιτισμού Πανεπιστημιακής Λέσχης Ε.Κ.Π.Α
Δείτε όλες τις εκδηλώσεις

Παρασκήνιο

"Είμαι και εγώ εδώ, δεν είσαι μόνος σου"
"Είμαι και εγώ εδώ, δεν είσαι μόνος σου"
Δείτε το παρασκήνιο