Από το γραφείο τύπου του ΜΕΡΑ 25 εκδόθηκε η παρακάτω ανακοίνωση:
Επαναπατρισμός αρχαιοτήτων σε …ξένο έδαφος! Άλλο ένα έγκλημα της Μητσοτάκης Α.Ε.
Η ηγεσία του Υπουργείου Πολιτισμού αποδεικνύει για άλλη μια φορά πώς δεν θα αφήσει τίποτα όρθιο, προκειμένου να εξυπηρετήσει τα συμφέροντα φανερών και κρυφών αφεντάδων!
Σε αυτή την περίπτωση, η Μητσοτάκης ΑΕ, «business as usual», προτείνει στην ελληνική Βουλή να κυρώσει μια συμφωνία που προβλέπει ότι το Ελληνικό Δημόσιο, παραιτείται από κάθε ένδικη διεκδίκηση για παρανόμως εξαχθέντα αρχαία, που βρέθηκαν με αδιευκρίνιστο τρόπο στα χέρια Αμερικανού δισεκατομμυριούχου, αναγνωρίζει ως κάτοχο των αρχαιοτήτων αυτών ένα Ίδρυμα στο Ντελαγουέρ, και επιτρέπει την έκθεσή τους στο Μητροπολιτικό Μουσείο Νέας Υόρκης για 50 χρόνια, ενώ κάποια από αυτά θα έρχονται κατά διαστήματα στην Ελλάδα και θα εκτίθενται στο Μουσείο Κυκλαδικής Τέχνης του Ιδρύματος Γουλανδρή! Τονίζουμε πως όλοι οι εμπλεκόμενοι φορείς, δηλ. το Μητροπολιτικό Μουσείο της Νέας Υόρκης και το Ινστιτούτο Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού του Ντέλαγουερ είναι ιδιωτικά ιδρύματα. Το καθ’ ημάς ανήκει στην οικογένεια Γουλανδρή, η οποία -σύμφωνα με φήμες- φαίνεται να εμπλέκεται και στο Ινστιτούτο Αρχαίου Ελληνικού Πολιτισμού του Ντέλαγουερ.
Η κυβέρνηση λοιπόν αποφασίζει να απεμπολίσει τα νόμιμα δικαιώματά της και δεν διεκδικεί την κυριότητα και την κατοχή των προϊόντων λαθραίως εξαχθέντων αρχαίων. Πάνω σε ποιο νόμιμο και ηθικό επιχείρημα θα στηριχτεί στη συνέχεια για να απαιτήσει την επιστροφή των αρχαίων του Παρθενώνα από τη Βρετανία; Σκέφτεται δηλαδή να εγκαταλείψει μία διεκδίκηση δεκαετιών; «Ειδικά σε μια συγκυρία», όπως σημειώνει ο Σύλλογος Ελλήνων Αρχαιολόγων σε σχετική του ανακοίνωση, «που η συζήτηση και η πίεση για την επιστροφή πολιτιστικών αγαθών που έχουν αποκτηθεί παράνομα από Μουσεία και συλλογές εντείνεται διεθνώς, όπως μάλιστα αποτυπώθηκε και στην πρόσφατη σύνοδο του Διεθνούς Συμβουλίου Μουσείων (ICOM) στην Πράγα, η Ελλάδα όφειλε να πρωταγωνιστεί στις διεργασίες αυτές».
Η συμφωνία δε για την έκθεση στις ΗΠΑ εγκαινιάζει για πρώτη φορά τη διάθεση ελληνικών αρχαιοτήτων για 25 χρόνια σύμφωνα με το N. 4761/2020, αν και εδώ συγκεκριμένα, αφορά αντικείμενα τα οποία ποτέ δεν θα έχουν περάσει από τη χώρα μας!
Οι απίστευτες αυτές διαδικασίες και η ακολουθούμενη σήμερα πρακτική, ενημερώνουν οι ειδικοί επιστήμονες, έρχεται σε πλήρη αντίθεση με την πολιτική επαναπατρισμού πολιτιστικών αγαθών, η οποία εφαρμόζεται ήδη από τη δεκαετία του 1930, όταν έλαβε χώρα η πρώτη περίπτωση επιστροφής αρχαίου αγάλματος
Η καινοφανής και απόλυτα αντισυνταγματική διαδικασία που ακολουθεί για άλλη μια φορά η Υπουργός Λίνα Μενδώνη, αμαυρώνοντας το διεθνές τοπίο της διαχείρισης αρχαιοτήτων και ανατινάζοντας κάθε έννοια σεβασμού στα πολιτιστικά αγαθά, δείχνει ξεκάθαρα ότι όσο η κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη βυθίζεται καθημερινά στην πιο βαθιά ανυποληψία και πνίγεται σε πελάγη ανηθικότητας, τόσο πιο ακραία ληστρικές και αναίσχυντες πρωτοβουλίες θα λαμβάνει.
ΥΓ. Η Μητσοτάκης Α.Ε. έχει εμπειρία στην συγκάλυψη αρχαιοκαπηλίας, βλ. τη διαβόητη υπόθεση με τα αρχαία του πατρός Μητσοτάκη.
..
..
..
Έκπληκτοι έμειναν όσοι αντίκρισαν τις προηγούμενες ημέρες την Ακρόπολη από τη βόρεια πλευρά της. Ένα μακρύ “φωτόσπαθο” - πιο φωτεινό κι από τον Παρθενώνα - διακρινόταν σε όλο το ύψος του ανελκυστήρα. Σύμφωνα με πληροφορίες, πρόκειται για τον φωτισμό “ασφαλείας” του ανελκυστήρα, ο οποίος, όμως, ήταν αναμμένος για μία εβδομάδα.
Το θέμα ήρθε στη δημοσιότητα από το Kosmodromio με τον αρθρογράφο να τονίζει χαρακτηριστικά πως «Εικάζει κανείς ότι στους αρμοδίους δεν περισσεύει ούτε η κοινή λογική, ούτε η στοιχειώδης αισθητική, εφόσον επέτρεψαν μια τέτοια φωτεινή παρέμβαση που ανταγωνίζεται ένα μνημείο παγκόσμιας κληρονομιάς και που βεβαίως δεν έχει καμία λειτουργικότητα, αφού κατά τις βραδινές και νυχτερινές ώρες το αναβατόριο δεν εξυπηρετεί επισκέπτες». Ας ελπίσουμε πως τα φώτα ήταν led καθώς έχουν εκτοξευθεί και οι τιμές του ρεύματος. Ακόμα βέβαια δεν έχει υπάρξει κάποιο επίσημο σχόλιο από το Υπουργείο Πολιτισμού.
Δ. Κουτσούμπα: Γιατί τέτοιο μίσος για την Ακρόπολη
Με έντονο τρόπο σχολίασε το θέμα η πρόεδρος του Συλλόγου Ελλήνων Αρχαιολόγων Δέσποινα Κουτσούμπα δηλώνοντας τα παρακάτω:
«Γιατί τέτοιο μίσος για την Ακρόπολη; Εδώ και μια βδομάδα μαζί με το φωτισμό του μνημείου ανάβει και το φωτόσπαθο που βλέπετε στην εικόνα ώστε ο ανελκυστήρας Μενδώνη - Ιδρ. Ωνάση να φαίνεται από το διάστημα! Με ποια λογική; Με ποιανού απόφαση;».
Αξίζει να σημειωθεί πως μετά τη δημοσίευση του θέματος τα φώτα έσβησαν, με την εξήγηση πως οφειλόταν σε θέματα συντήρησης. Βέβαια είναι η πρώτη φορά που παρατηρείται το εν λόγω “φωτόσπαθο” στον βράχο της Ακρόπολης. Σίγουρα, όμως, δεν είναι η πρώτη φορά που γίνονται έργα συντήρησης.
Δείτε ακόμα: Ο αγώνας των προσφύγων του Ελαιώνα συνεχίζεται – Συγκέντρωση αλληλεγγύης στο Δημοτικό Συμβούλιο Αθήνας