Displaying items by tag: δημος χαλανδριου

..

..

..

 

 

Τρωάδες του Ζ. Π. Σαρτρ

 

Καθολικά προσβάσιμη παράσταση από τη συμπεριληπτική ομάδα ΘΕΑΜΑ στη Ρεματιά

 

Η τέχνη μας στηρίζει, στηρίζουμε την τέχνη και τους ανθρώπους της

 

Δείτε ακόμη:Διαβάστε στην Έκφραση (20.07.2022) που κυκλοφορεί

 

Την καθολικά προσβάσιμη θεατρική παράσταση Τρωάδες του Ζ.Π. Σαρτρ από την επαγγελματική συμπεριληπτική (ανάπηρων και μη ανάπηρων ηθοποιών) θεατρική ομάδα ΘΕΑΜΑ, σε συνεργασία με την ερμηνεύτρια της λαϊκής προφορικής παράδοσης Γιώτα Βέη, στην πανελλήνια πρώτη θεατρική της παρουσίαση (στο πλαίσιο περιοδείας) φιλοξενεί το Φεστιβάλ Ρεματιάς 2022 – Νύχτες Αλληλεγγύης, τη Δευτέρα 25 Ιουλίου.

 

Για την παράσταση, σε μετάφραση Ελίνας Νταρακλίτσα, σκηνοθεσία Βασίλη Οικονόμου και κινησιολογία Σοφίας Σταυρακάκη, σημειώνουν οι συντελεστές της:

 

 

Η βεβήλωση της γυναικείας ύπαρξης και της κοινωνικής της ταυτότητας – η γυναίκα ως λάφυρο στη διαχρονία. Άκρα Ταπείνωση.

 

Η απαξίωση του ανθρώπινου είδους, μέσα από τον βασανισμό αυτών που κουβαλάνε το κοινωνικό στίγμα.

 

Σημείωμα Σκηνοθέτη

 

Στο σήμερα, η ομάδα ΘΕΑΜΑ, επιθυμώντας να ανοίξει έναν κοινωνικό διάλογο με τα ζητήματα της εποχής μας, αξιοποιεί από τη ματιά του Σαρτρ τα στοιχεία εκείνα που εστιάζουν στις συνέπειες του πολέμου και την οποιαδήποτε μορφή καταπίεσης που αυτές επισύρουν, φωτίζοντας τη θέση της γυναίκας μέσα στη συγκεκριμένη συνθήκη.

 

Η απάλειψη των στερεοτύπων και η ασυνέχεια της αναπαραγωγής του στιγματιστικού λόγου δεν θα μπορούσε να βρει άλλο πιο κατάλληλο έδαφος, παρά μονάχα το συγκεκριμένο έργο.

 

Η κοινωνική επιταγή του γάμου ως στερεοτυπική αντίληψη, το δικαίωμα της ελεύθερης βούλησης κι επιλογής, ο κοινωνικός εξαναγκασμός προς την αλλοίωση της όποιας μοναδικότητας στο όνομα της καθιερωμένης πατροπαράδοτης αξίας, καθώς και η «νόρμα» που αφαιρεί την προσωπική έκφραση, αποτελούν φωτεινούς σηματοδότες αδιέξοδου και μη επιλέξιμου εγκλεισμού.

 

Ο λόγος γίνεται πολιτικός ενώπιον των θυμάτων, ενώπιον των θεατών.

 

Ο Χορός παρασέρνει στη δίνη του τα πρόσωπα του έργου και τα ξεγυμνώνει από την όποια ιδιότητα φέρουν.

 

Πρέπει να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους και οι «μάχιμες» Τρωάδες του Σαρτρ δεν διστάζουν να το κάνουν πράξη.

 

Βασίλης Οικονόμου

 

Σημείωμα Κινησιολόγου

 

Οι Τρωάδες έχουν ονόματα που δεν θα ξεχαστούν ποτέ. 

 

Ελένη, Γαρυφαλλιά, Αγγελική, Κατερίνα, Αδαμαντία, Βάια, Φαίη, Ελένη, Μόνικα, Ζωή, Άντα, Άννα, Τόνια, Καρολάιν, Βασιλική, Κωνσταντίνα, Αννίσα, Μαρία, Σταυρούλα, Δώρα, Νεκταρία, Ελιόνα, Τζεβριέ, Αλεξάνδρα, Βίκυ, Εβίν Εκρέμ Αλί, Κλειώ…Όλγα, Αιμιλιανή, Βερονίκη, Μαρία, Έφη, Γιώτα, Φιλοθέη, Χάνα.

 

Σοφία Σταυρακάκη

Σημείωμα Μεταφράστριας

 

 

Οι Τρωάδες του Ζαν Πωλ Σαρτρ είναι μια διασκευή του ομότιτλου έργου του Ευριπίδη.

 

Ο Γάλλος φιλόσοφος γράφει το θεατρικό κύκνειο άσμα του αντλώντας έμπνευση από την ελληνική μυθολογία και ιστορία, κι έχοντας την πρόθεση, για ακόμα μια φορά, να μιλήσει για τα μεγάλα προβλήματα της ανθρωπότητας, εμβολίζει το κείμενο του Ευριπίδη με στοιχεία αντλημένα από τη σύγχρονη κοινωνία και εποχή.

 

Ο Σαρτρ μελετά σε βάθος το πρωτότυπο έργο του Ευριπίδη και το μεταγράφει με την αιχμηρή του πένα, έχοντας μια κυνική, αλλά και καυστική διάθεση, το καλοκαίρι του 1964, στη Ρώμη, προκειμένου να παρουσιαστεί στο TNP (Théâtre National Polulaire) των Παρισίων.

 

Το θέμα που απασχολεί είναι εκείνο του πολέμου και της καταπίεσης, αλλά συνάμα και της καταδίκης τους, ένα μοτίβο ιδιαίτερα αγαπητό στον δημιουργό, εφόσον με αυτό καταπιάστηκε και στο πρωτόλειό του δράμα, το Μπαριονά ή Ο γιος της βροντής (Bariona ou le fils de tonnerre, 1940).

 

Είναι άξιο παρατήρησης το γεγονός ότι ο Σαρτρ επιλέγει τόσο να εκκινήσει, όσο και να λήξει τη δραματουργική του καριέρα με δύο αντιπολεμικής υφής κείμενα, που στηλιτεύουν την άσκηση της εξουσίας και ό,τι δεινό απορρέει από αυτήν.

 

Ο στόχος του φιλοσόφου είναι να “φωνάξει” τις μεγάλες αλήθειες του Ευριπίδη, και για να το επιτύχει, διοχετεύει στους ήρωες επιπλέον χαρακτηριστικά, χαρίζοντάς τους μια ακόμα πιο επαναστατική και επιθετική κράση από την υπάρχουσα, εκπεφρασμένη με μια μοντέρνα γλωσσολαλιά.

 

Η Εκάβη δεν είναι πια η ώριμη γυναίκα που τελεί φόνους και θα φθάσει στο σημείο να απολέσει την αποφασιστικότητά της⸱ είναι μια νεότερη και δυναμική ύπαρξη που κρατά στα χέρια της, με ασίγαστο πάθος, τα σκήπτρα της βασίλισσας της Τροίας, δίχως να τα παραδίδει και να υποκύπτει σε κανέναν.

 

Επίσης, στις δικές του Τρωάδες, βρίσκουν τον θάνατο όχι μόνον οι θνητοί, αλλά και οι θεοί, και η θέση αυτή εκρέει από τις επικρατούσες συνθήκες σε μια Ευρώπη πληγωμένη από την καταστροφική λαίλαπα που άφησαν πίσω τους οι δύο παγκόσμιοι πόλεμοι.

 

Τρία χρόνια μετά τον πόλεμο της Αλγερίας, ο Σαρτρ αποκηρύσσει τον πόλεμο και τα συνυφασμένα με αυτόν συμφέροντα.

 

Είναι προφανές ότι το κείμενο εμπεριέχει σαφείς νύξεις στον ευρωπαϊκό ιμπεριαλισμό στην Ασία.

 

Η συγκεκριμένη διασκευή των Τρωάδων του Ευριπίδη από την πένα του Σαρτρ, βλέπει για πρώτη φορά τα φώτα της σκηνής στη χώρα μας.

 

Η ομάδα ΘΕΑΜΑ παρουσιάζει την πρώτη απόδοσή της στην ελληνική γλώσσα, σε σκηνοθεσία του Βασίλη Οικονόμου.

 

Ελίνα Νταρακλίτσα

 

 

Διάρκεια παράστασης: 80’

 

 

Συντελεστές της παράστασης:

Συγγραφέας: Ευριπίδης

Διασκευή/μεταγραφή: Jean Paul Sartre

Δραματολόγος/μεταφράστρια έργου (από τη Γαλλική στην Ελληνική): .

Ελίνα Νταρακλίτσα

 

Σκηνοθεσία: Βασίλης Οικονόμου

Έρευνα/δραματουργική επεξεργασία: Βασίλης Οικονόμου – Σοφία Σταυρακάκη

Κινησιολογία: Σοφία Σταυρακάκη

 

Διανομή:

Εκάβη: Αναστασία Μακρή, Ταλθύβιος: Πάνος Ζουρνατζίδης, Κασσάνδρα: Σοφία Σταυρακάκη, Ανδρομάχη: Χριστίνα Τούμπα, Μενέλαος: Μάνος Τριανταφυλλάκης, Ελένη: Έλη Δρίβα, Αθηνά: Μαρία Μουρελάτου, Ποσειδώνας: Μιχάλης Ταμπούκας Χορός: Γιώτα Βέη, Αιμιλιανή Αβραάμ, Γιώτα Ευσταθίου, Hannah el haj Omar, Όλγα Νικολαϊδου, Μαρία Δερεμπέ, Βερονίκη Κυριακοπούλου, Έφη Τούμπα, Φιλοθέη Κολιοπούλου Στρατιώτης: Σταμάτης Τούντας 

 

Πρωτότυπη Μουσική έργου: Ηλίας Κουρτπαρασίδης

Σκηνογράφος - Κοστούμια: Θένια Καρλάφτη

 

Φωτισμοί: Αλέξανδρος Πολιτάκης

 

Μετάφραση στην Αγγλική (για υπέρτιτλους): Μαρίνα Ανδριανού

 

Δημιουργία τρέιλερ: Μαρία Σιδηροπούλου

 

Επικοινωνιολόγος: Ζέτα Θεοδωρέλου

 

Υπεύθυνες παραγωγής: Μαρίνα Ανδριανού - Μαρία Δραγατάκη

 

Υπηρεσίες Προσβασιμότητας στο Περιεχόμενο της Πληροφορίας:

 

Διερμηνεία στην Ελληνική Νοηματική Γλώσσα (ΕΝΓ) για Κ(κ)ωφά και βαρήκοα άτομα: Θεοδώρα Τσαποΐτη, Ανδρονίκη Ξανθοπούλου

 

Ακουστική Περιγραφή για Τυφλά άτομα και άτομα με μειωμένη όραση: Εμμανουέλα Πατηνιωτάκη

 

Υπέρτιτλοι στην Ελληνική και Αγγλική για Κ(κ)ωφά και βαρήκοα άτομα: . Εμμανουέλα Πατηνιωτάκη

 

Χειρισμός Υπερτίτλων: Χριστιάνα Βάσο

 

Η παράσταση εντάσσεται στο πλαίσιο της πανευρωπαϊκής εκστρατείας «W.A.N.T.» (www.weallneedtheatre.eu) για την προσβασιμότητα και τη συμπερίληψη στα Θέατρα.

Published in Χαλανδρίου

        Από το γραφείο τύπου του Δήμου Χαλανδρίου εκδόθηκε η παρακάτω ανακοίνωση:

 

       Με ψήφισμά του, από τις 20 Ιουλίου 2022, το Δημοτικό Συμβούλιο Χαλανδρίου εκφράζει την αμέριστη συμπαράστασή του στους κατοίκους των περιοχών που επλήγησαν από την πρόσφατη πυρκαγιά στην Πεντέλη και καλεί την κυβέρνηση να πάρει άμεσα όλα τα αναγκαία μέτρα προκειμένου να αποφευχθούν τα χειρότερα, σημειώνοντας ότι «τα ακραία καιρικά φαινόμενα και η υπαρκτή κλιματική κρίση δεν μπορούν να είναι άλλοθι για την ανυπαρξία ενός ολοκληρωμένου σχεδίου αντιπυρικής προστασίας στο πλαίσιο της διαχείρισης δασών με επίκεντρο την ΠΡΟΛΗΨΗ».

 

      Αναλυτικά το ψήφισμα αναφέρει:

 

     Το Δημοτικό Συμβούλιο Χαλανδρίου εκφράζουμε την αμέριστη συμπαράστασή μας στους κατοίκους, της Πεντέλης, του Γέρακα, της Παλλήνης και του Πικερμίου, καθώς και όλων των περιοχών που για μια ακόμα φορά δοκιμάζονται από τις πυρκαγιές, αλλά και στο προσωπικό της πυροσβεστικής και στους εθελοντές, που δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό κάτω από πολύ δύσκολες συνθήκες.

 

 

       Είναι αδια­νό­η­το μία δασι­κή πυρ­κα­γιά να εισχω­ρεί με αυτόν τον τρό­πο μέσα στον αστι­κό ιστό της πρω­τεύ­ου­σας όπου, καίγοντας σπίτια παραλίγο να κάψει το Νοσοκομείο και έφτασε σε κεντρι­κούς δρό­μους, όπως η Αττι­κή οδός και η Λεω­φό­ρος Μαρα­θώ­νος, όπου πέρα απ’ τα χιλιάδες σπί­τια, υπάρ­χουν και βιο­μη­χα­νί­ες, που αυξά­νουν τον κίν­δυ­νο ενός πολύ επι­κίν­δυ­νου ατυχήματος.

 

      Ο λαός της περιο­χής και εμείς μαζί του, έχει κάθε λόγο να αισθά­νε­ται οργή και αγα­νά­κτη­ση, βλέ­πο­ντας να κιν­δυ­νεύ­ουν ανθρώ­πι­νες ζωές, να χάνο­νται κόποι μιας ζωής, να κατα­στρέ­φε­ται το φυσι­κό περι­βάλ­λον, βλέ­πο­ντας τα περι­πο­λι­κά να είναι περισ­σό­τε­ρα από τα πυρο­σβε­στι­κά οχή­μα­τα και τις υδρο­φό­ρες. Πολύ περισ­σό­τε­ρο που κάθε χρό­νο είναι στο “ίδιο έργο θεατής”.

 

      Για μία ακό­μη φορά ζού­με τη διά­ψευ­ση των κυβερ­νη­τι­κών δια­βε­βαιώ­σε­ων για “την πλή­ρη ετοι­μό­τη­τα και επάρ­κεια του κρα­τι­κού μηχα­νι­σμού”. Ζού­με τις τρα­γι­κές συνέ­πειες σ’ αυτό το διαρκές έγκλη­μα που συντε­λεί­ται με ευθύ­νη όλων των κυβερ­νή­σε­ων.

 

      Δεν υπάρχει καμία δικαιολογία για αυτού του είδους την αντιμετώπιση από μέρους της πολιτείας. Τα ακραία καιρικά φαινόμενα και η υπαρκτή κλιματική κρίση δεν μπο­ρούν να είναι  άλλο­θι για την ανυ­παρ­ξία ενός ολο­κλη­ρω­μέ­νου σχε­δί­ου αντι­πυ­ρι­κής προ­στα­σί­ας στο πλαί­σιο της δια­χεί­ρι­σης δασών με επί­κε­ντρο την ΠΡΟΛΗΨΗ.

 

      Αυτή είναι η βασι­κή αιτία για μία ακό­μη κατα­στρο­φι­κή πυρ­κα­γιά στην Πεντέ­λη, που σε συν­δυα­σμό με την εμπο­ρευ­μα­το­ποί­η­ση της γης από τα μεγάλα συμφέροντα έχει οδη­γή­σει σε μει­κτές ζώνες ‑οικι­στι­κές και δασι­κές- λει­τουρ­γώ­ντας ως εύφλε­κτη ύλη»

 

      Απαι­τού­με από την κυβέρ­νη­ση να πάρει άμε­σα όλα τα ανα­γκαία μέτρα ‑αυτά που έπρε­πε να έχει ήδη πάρει και δεν το έκα­νε- προ­κει­μέ­νου να απο­φευ­χθούν τα χει­ρό­τε­ρα, καθώς η αντι­πυ­ρι­κή περί­ο­δος είναι ακό­μη μπρο­στά. Εδώ και τώρα:

 

► Να εξα­σφα­λι­στούν οι ανα­γκαί­ες υπο­δο­μές και τα μέσα, με έκτα­κτη χρη­μα­το­δό­τη­ση απ’ τον κρα­τι­κό προϋπολογισμό.

► Να δια­σφα­λι­στεί η στέ­γα­ση, φιλο­ξε­νία και στή­ρι­ξη για τις άμε­σες ανά­γκες των πυρό­κλη­κτων περιοχών.

► Να υπάρ­ξει άμε­ση κατα­γρα­φή των ζημιών και απο­κα­τά­στα­ση και απο­ζη­μί­ω­ση των πλη­γέ­ντων», καταλήγει το ψήφισμα του Δημοτικού Συμβουλίου Χαλανδρίου.

Published in Χαλανδρίου

        Από το γραφείο τύπου του Δήμου Χαλανδρίου εκδόθηκε η παρακάτω ανακοίνωση:

 

       Είδη πρώτης ανάγκης από το Κοινωνικό Παντοπωλείου του Δήμου Χαλανδρίου παραδόθηκαν, την Τετάρτη 20 Ιουλίου, στον Δήμο Παλλήνης, που δοκιμάζεται από την καταστροφική πυρκαγιά στην Πεντέλη.

 

       Τη βοήθεια, που περιλάμβανε νερά, χυμούς, αναψυκτικά και συσκευασμένα σνακ, παρέδωσαν στο 1ο ΚΑΠΗ του Γέρακα, οι αντιδήμαρχοι, Κοινωνικής Πολιτικής Κώστας Ευθυμίου, και Τεχνικής Υπηρεσίας Έλενα Χριστούλη, με τη συνδρομή υπαλλήλων του Δήμου.

 

       Στη συνέχεια, η αντιπροσωπεία του Δήμου Χαλανδρίου επισκέφθηκε τον δήμαρχο Παλλήνης Αθανάσιο Ζούτσο, στον οποίο εξέφρασαν τη συμπαράσταση του δημάρχου Χαλανδρίου Σίμου Ρούσσου και την αποφασιστικότητα του Δήμου Χαλανδρίου να συνδράμει τον Δήμο Παλλήνης με όποιο πρόσφορο μέσο διαθέτει.

 

       Συγκέντρωση ειδών πρώτης ανάγκης

 

       Θυμίζουμε ότι από σήμερα το πρωί, Τετάρτη 20 Ιουλίου, ο Δήμος Χαλανδρίου συγκεντρώνει είδη πρώτης ανάγκης για τους πυρόπληκτες συμπολίτες μας που πλήττονται από την καταστροφική πυρκαγιά στην Πεντέλη.

 

       Η βοήθεια συγκεντρώνεται στο Κέντρο Νεότητας του Δήμου (Αντιγόνης και Δαναΐδων), από τις 9 το πρωί έως τις 2 το μεσημέρι.

Τηλ.: 210 68 40 033.

Published in Χαλανδρίου

Θέλετε να λαμβάνετε τις σημαντικότερες ενημερώσεις;

Please enable the javascript to submit this form

Συνεντεύξεις

Ν. Μπαρμπουνης: Φτωχά τα συμπεράσματα του συνεδρίου - Περιμέναμε περισσότερες παροχές
Ν. Μπαρμπουνης: Φτωχά τα συμπεράσματα του συνεδρίου - Περιμέναμε περισσότερες παροχές
Δείτε όλες τις συνεντεύξεις

Εκδηλώσεις

Άνοιξαν οι πύλες του ΙΡΙΔΑ VISIONS - Μέρες πολιτισμού Πανεπιστημιακής Λέσχης Ε.Κ.Π.Α
Άνοιξαν οι πύλες του ΙΡΙΔΑ VISIONS - Μέρες πολιτισμού Πανεπιστημιακής Λέσχης Ε.Κ.Π.Α
Δείτε όλες τις εκδηλώσεις

Παρασκήνιο

"Είμαι και εγώ εδώ, δεν είσαι μόνος σου"
"Είμαι και εγώ εδώ, δεν είσαι μόνος σου"
Δείτε το παρασκήνιο